הצעת חוק: מענק עבודה מגיל 21 באופן קבוע

    איתי גדסי No Comments on הצעת חוק: מענק עבודה מגיל 21 באופן קבוע

    הצעתו של ח"כ יעקב אשר שמענק עבודה יינתן כבר מגיל 21, אושרה בכנסת הקודמת כהוראת שעה לשלוש שנים, כעת ובהתאם להסכמים הקואליציוניים, מבקש ח"כ אשר להפוך זאת לחוק קבוע: "תיקון הכרחי ומתבקש עם פוטנציאל עצום על שוק התעסוקה ויקדמו זאת בהקדם"

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנסת הקודמת אישרה ועדת הכספים הצעת חוק מהפכנית של ח”כ יעקב אשר שקבעה כי מענק עבודה (מס הכנסה שלילי) יינתן מגיל 21, ולא רק מגיל 23 כפי הנוהל שהיה מקובל עד אז. ההצעה אושרה כהוראת שעה שתהיה תקפה בשלוש השנים הקרובות כשח"כ אשר מבהיר כי הוא מחויב לפעול במהלכן לתקן את הדברים גם בחוק כהסדר קבוע, והדברים אכן נכללו בתוך ההסכמים הקואליציוניים כדרישה של סיעת יהדות התורה.

    מענק עבודה הוא הדרך הממשלתית להיטיב עם עובדים ועובדות בעלי שכר נמוך הנמצאים מתחת לסף ההכנסה המחייבת בתשלום מס הכנסה. המענק מאפשר מתן הטבה באופן ממוקד לאוכלוסיות מוחלשות העובדות לפרנסתן, מבלי שהן ייאלצו להסתמך על גמלאות וקצבאות. הזכאות לקבלת ההטבה האמורה בנויה מפרמטר של רמת הכנסה וגיל העובד או העובדת.

    הנוהל הקודם בחוק קבע שזכאי לכך כל מי שהוא בן 23 ומעלה ויש לו ילד אחד לפחות, או בן 55 ומעלה ללא ילדים. מצב זה הפלה לרעה אלפי עובדים בגילאים נמוכים יותר ובהם אלפי עובדים ממשפחות חרדיות, שעומדים בכל הקריטריונים העיקריים של המענק – ילדים ומצב הכנסה, ולא קיבלו את מענק העבודה רק בגלל שאינם עונים לקריטריון השרירותי של גיל 23.

    התיקון של ח"כ אשר בכנסת הקודמת עשה סוף לעוול וקבע את גיל 21 כקריטריון הגיל. כעת, כאמור, מבקש היוזם ח"כ אשר להפוך זאת לחוק ולנוהל קבוע. לדבריו, ראוי שהנוהל ייקבע בחוק כהסדר קבע לשם עידוד התעסוקה וצמצום הפערים החברתיים. לפיכך, הציע לבטל את הוראת השעה ולהחליפה בהסדר קבע.

    בדברי ההסבר בהצעת החוק צויין כי "המועד שבו אדם נכנס לראשונה למעגל העבודה הוא בגיל 21, וקיימת חשיבות לעודד תעסוקה מגיל זה".

    עוד הדגיש כי "מאחר והחוק נועד לצמצום פערים, בוודאי שיש לתקנו כך שיחול כבר בגיל 21, שכן מי שיוצא לעבודה בגיל 21 בדרך כלל משתכר פחות בשל העדר וותק או ניסיון, ולכן החוק חיוני ונדרש במיוחד".



    0 תגובות